Accueil du site > Personnel > Anciens membres > Pages des anciens membres

Cindy Bellanger

Cindy Bellanger


Ph.D Student

Laboratoire de Psychologie et Neurocognition
CNRS UMR 5105
Université Pierre Mendès-France
Bâtiment Sciences de l'Homme et Mathématiques
CS40700 - 38058 Grenoble Cedex 9
France

cindy.bellanger@univ-grenoble-alpes.fr

Advisors : Pr. Elsa Spinelli, Pr. Jean-Pierre Chevrot (University Grenoble Alpes, Grenoble, France)

Thesis - Title : "Mémorisation et reconnaissance de séquences multimots chez l’enfant et l’adulte : effets de la fréquence et de la variabilité interne."

Research interests :
-  Usage-based models
-  Language acquisition and recognition
-  Multiword sequences
-  Noun-phrase

Education

2012-2014 : Master 2 Recherche, « Cognitive and social psychology », Pierre-Mendès France University, Grenoble.

2009-2012 : Bachelor degree in Psychology, Pierre-Mendès France University, Grenoble.

Publications

• Bellanger, C., Chevrot, J-P. & Spinelli, E. (2017). Gender Context effects in Noun Recognition : Grammatical Cues or Co-occurrence effects ? Language, Cognition and Neuroscience. https://doi.org/10.1080/23273798.20...

Communications

• Bellanger, C. ; Chevrot, J.-P & Spinelli, E. (2016). How does language input shape word learning ? A longitudinal study in young children. Beyond Language Learning Workshop, Barcelona, ES, September 29-30, 2016.

• Bellanger, C. ; Chevrot, J.-P & Spinelli, E.(2016). Grammatical Gender Context effects in Noun Recognition : Abstract cues or Co-occurrence effects ? Psycholinguistics in Flanders, Antwerp, BE, May 25-27, 2016.

• Bellanger, C. ; Chevrot, J.-P & Spinelli, E. (2016). Une expérience dans les structures petite enfance de Meylan. Journée du Personnel Petite Enfance de la Mairie de Meylan. Meylan, FR, Janvier 11, 2016.

• Spinelli, E. ; Chevrot, J.-P & Bellanger, C. (2014).Use of Gender-marked Context in Noun Recognition : Abstract cues or Multiword Sequences Storage ? 55th Annual Meeting of the Psychonomic Society, Long Beach, CA, November 20-23, 2015.